Sabtu, 17 Mei 2014

peminta derma - labu labi -

aji bakhil bin kedekut , Labu bin Kundur dan Labi bin Kura-Kura
Hj. bakhil = Hay cek murni ,kalau kau kawin dengan aku, harta ni akan jadi milik kau,, Wajah mu itu tak lebih macam , istri aku sayang,
peminta derma = Assalammualaikum
Hj. bakhil = Siapa pulak tu, orang lagi sedap-sedap macam-macam yang datang ......Labu labi,,
labu dan labi = Ya ncek,
Hj. bakhil = Tengok siapa yang datang dekat depan tu,,
labu dan labi = Ya ncek
Hj. bakhil = Nanti, labu disini , labi pegi tengok
labi = Aaa apa kaba ncek
peminta derma = Kaba baek
labi = Dah makan
peminta derma = Sudah
labi = Aa labu,, aku liat orang dua ni dah makan
labu = Labi bilang orang 2 tu dah makan ncek,
Hj. bakhil = Aku bukan Tanya makan,. Apa dia mau , bahlol
labu = Apa dia mau bahlol?
labi = Ncek, mau apa ncek
peminta derma = Kmi berdua ni datang nak minta derma
labi = A dia datang nak minta derma
labu = Dia datang nak minta derma ncek,
Hj. bakhil = Derma, alamak derma apa
labu = Derma apa labi
labi = Derma apa ncek,
peminta derma = Derma anak yatim,,
labi = Oo saya kenal, saya kenal...Labu, Derma anak muhammad yatem yang tinggal dekat mesjet tu
peminta derma = Eh ncek bukan Muhammad yatim,, anak yatim anak yang kehilngan ibu dan bapak..
labi = Maafkan saya ncek, dulu saye tak sekolah ..derma anak yatim labu yang kehilangan ibu bapak,
labu = Derma anak yatim ncek yang kehilngan ibu bapak
Hj. bakhil = Itu aku sudah tahu,,. Laki-laki atau perempuan
labu = Labi , laki-laki ke perempuan
labi = Ncek,, ncek bedua ni laki-laki ke perempuan
peminta derma = Hey, sampai tak kenal siapa laki-laki dan perempuan, tentulah kami ni laki2 ncek
labi = Laki-laki ya,, maaf kan saya dulu saya tak sekolah , labu dia bilang dia laki2
labu = Dia laki2 ncek,
Hj. bakhil = Laki2... bilang aku demam
labu = Labi , pak aji demam
labi = Tadi tengh elok2 demam, pak aji demam tak
labu = temberang labi,.
labi = ncek, sebnarnya pak aji tak demam , tapi diasuruh cakap demam
labu = Labi dah kasi tau orang ncek,,
Hj. bakhil = Celaku punye labi ,aaku lesing baru tahu,.. tidurkan aku,,
suruh dia masok.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar