Rabu, 14 Mei 2014

Dikejar hangtuah/kajang panjang -nasib do re mi -

mi = oiii , . perigi ape ni haa, besa,.di tengah hutan pulak jangan-jangan ini perigi hang tuah tak,
do= pegidah., Kate kau dkt negri melake ape, 
re= Blh jadi juga tau,, perigi hang tuanh ad dekt mane2 , ini betul ruah hang tuah
do= Ehh sudahlah, takkan hang tuah biken rumh dkt tegah hutan ,ni taon berpe ni
mi= eh jangan ckp sembarang malam ni malam ape?
do= malam jum'at , kenape
mi = malam jum'at,, haa,, hantu
re = tak usah takott
do= Tak usah takot yang kau mengeletah ni buat ape..
re = Aku penat badan
do= ade kawan pon tak gune
do= Eh setau aku rumah di tengah hutan ni mesti ade anak dare tau
re = anak dare,
do= ei dengar anak dare terus berenti
re = dah kebah, kalau ade anak dare , pasti ada orng masak,
do= ya ada beras ,
re = kita pun lapa,, nak makan tak,,
do= Ya bagoss2
mi= hhhh,
do= kenape ,
mi= haantu, malam jum’at,
do= bukan malam jum’at malam sabtu lah
mi= Ha malam sabtu aku berani
do= Ape kau menongeng pulak ,
mi= kate orng tua aku kalau rumh tk kena taanah , rumah hantu,,
re = Tadi kau Nampak tak ,
mi= tak Nampak,
re= tak Nampak alamakk
do = Ehh mustahil tak Nampak , macam mana kau tengok
mi= Aku tutup mate, aku takot,
do= kau tutup mate pantas tak Nampak bahlol, kalian jangan maen2 sini ini malam jum’at ni,
mi = Itulah aku kate , malam’ jum,at,, alamaaakkkk

Tidak ada komentar:

Posting Komentar